Plan treningu mięśniowego – trening z ciężarkami

Jako początkujący masz do czynienia z wieloma pytaniami dotyczącymi treningu z ciężarkami do ćwiczeń. Które ćwiczenia są odpowiednie? Z jaką intensywnością należy je przeprowadzać? Jak mogę trenować całe ciało, a nie tylko ramiona? Udzielimy Ci właściwych odpowiedzi na te pytania dzięki naszemu planowi treningowemu budowania mięśni dla początkujących. Podpowiemy Ci, które ćwiczenia doprowadzą Cię do jędrnej sylwetki. Należy pamiętać, że trening siłowy jest bardziej wymagający dla koordynacji i zdolności motorycznych. Najlepszym sposobem na rozpoczęcie jest posiadanie wcześniejszego doświadczenia w treningu siłowym na maszynach.

Dzięki treningowi z ciężarkami do ćwiczeń możesz trenować mięśnie jeszcze efektywniej niż w przypadku wielu konwencjonalnych metod treningowych. Uważaj jednak na błędy początkujących.

Ciężarki do ćwiczeń – od czegoś trzeba zacząć

Czy jesteś zmotywowany, ponieważ właśnie zacząłeś trenować z ciężarkami? Pchasz ciężary, pozwalasz spalić mięśniom, nie możesz tego utrzymać? Zatrzymać! Ponieważ są to klasyczne błędy przy rozpoczynaniu treningu z ciężarkami

Głównym celem treningu z ciężarami jest budowanie mięśni i siły. Mięśnie składają się z pojedynczych włókien, które po stymulacji ponownie się kurczą i rozluźniają. Te bodźce ustawiane są ciężarkami do ćwiczeń, dzięki czemu Twoje ciało buduje mięśnie. Ale nie powinieneś z tym przesadzać. Ponieważ mięśnie rosną nawet przy ciągłym treningu. Oto dziesięć błędów, których należy unikać.

Rozpocznij trening z ciężarkami do ćwiczeń

Większość siłowni ma duży wybór wolnych ciężarów. To kusi, aby po prostu złapać następny najlepsze hantle. Ale uważaj: jeśli chcesz skorzystać z treningu z ciężarkami, nie powinieneś po prostu kopiować wykonywania ćwiczeń od kogoś obok lub próbować je samemu losowo. Aby w ukierunkowany sposób budować mięśnie, kluczowe znaczenie ma prawidłowe wykonywanie ruchów. W najgorszym przypadku doznasz obrażeń lub złej postawy. Pozwól trenerowi wyjaśnić ci prawidłowy ruch hantlami.

Trenuj z ciężarkami do ćwiczeń bez planu treningowego

Nawet jeśli chcesz szybko zobaczyć wyniki treningowe, nie powinieneś rezygnować z dobrego planu treningowego. Pomaga ci realizować cele w skoncentrowany sposób. Ci, którzy trenują bez planu, często pomijają niepopularne ćwiczenia. Jednak dla skutecznego budowania mięśni ważne jest, aby trenować wszystkie grupy mięśni jednakowo. Twój plan treningowy to nie tylko nudna instrukcja, ale także motywator. Prowadzi Cię od jednego ćwiczenia do drugiego, wszystko jest w nim udokumentowane, Twój rozwój staje się widoczny.

Podczas ćwiczeń zawsze używaj tych samych mięśni


Po kilku tygodniach treningu poznasz swoje ulubione ćwiczenia. Początkujący często rzadziej wykonują niepopularne ćwiczenia. Na przykład możesz skoncentrować się na treningu ramion lub klatki piersiowej, ponieważ sukcesy są tam szybko widoczne. Z drugiej strony pomijają nogi. Rezultat: często trenowane mięśnie przyzwyczajają się do monotonnego obciążenia, a zaniedbane mięśnie nie rosną dalej. To powoduje nierównowagę mięśni. Jednak dla początkujących szczególnie ważne jest, aby cały organizm był zestresowany. Dlatego postaraj się, aby trening z ciężarkami do ćwiczeń był jak najbardziej urozmaicony.